W Citi jest tyle ścieżek kariery, ilu jest ludzi. Każdy sam decyduje, jak będzie wyglądała jego własna, a możliwości są niezliczone. Nie sposób prosto opisać możliwości rozwoju kariery w jednym zgrabnym dokumencie, dlatego zdecydowaliśmy się przedstawić parę przykładowych historii naszych pracowników, którzy zaczynali swoją przygodę z Citi od programów rozwojowych lub od pozycji typu entry level.
Jesteśmy przekonani, że swobodny rozwój to podstawa. Aby go wesprzeć stosujemy zasadę 3E, dzięki której zmiana jest efektywna.
Experience
70% to nauka przez doświadczenie, czyli wykonywanie codziennych zadań
Exposure
20% to nauka płynąca od innych, czyli obserwowanie i zadawanie pytań
Education
10% to edukacja formalna, czyli szkolenia i zgłębianie publikacji
Dajemy naszym pracownikom narzędzia i pomoc niezbędną w rozwijaniu ich umiejętności, a także zainteresowań. Jako globalna organizacja zapewniamy mnóstwo możliwości rozwoju ścieżki kariery i zachęcamy pracowników do wyboru tej najbardziej im odpowiadającej. To dlatego nie narzucamy ścieżek kariery. Każdy pracownik Citi może ubiegać się o dowolne stanowisko w firmie na całym świecie
Katarzyna
„Po 9 miesiącach zostałam awansowana na stanowisko managera. Z czasem moja odpowiedzialność rosła - od 6-osobowego zespołu do departamentu Middle Office liczącego 150 osób, którym obecnie zarządzam.”
Kiedy dołączyłam do Citi 8 lat temu jako młodszy specjalista - zaledwie tydzień po skończeniu studiów - nigdy nie spodziewałam się, że moja kariera będzie tak ekscytująca i pełna wyzwań. Już drugiego dnia pracy okazało się, że następne parę miesięcy spędzę w Dublinie, skąd migrowaliśmy nowy proces związany z administracją funduszy w ramach działu Operacji Inwestycyjnych.
To nie było moje jedyne zadanie za granicą - przez parę następnych lat podróżowałam do różnych miast w Europie, dzięki czemu zyskałam fachową wiedzę i poznałam wielu wspaniałych ludzi, przenosząc procesy operacyjne i pracując przy projektach wdrożenia nowych klientów. Po 9 miesiącach zostałam managerem. Z czasem moja odpowiedzialność rosła - od 6-osobowego zespołu do departamentu Middle Office liczącego 150 osób, którym obecnie zarządzam. Poza odpowiedzialnością za rosnące zespoły, było (i jest) wiele ekscytujących zadań i projektów związanych z innowacyjnością, planowaniem rozwoju załogi i reengineringiem, które incjowałam, prowadziłam i w których brałam udział.
Istnieje pewna kombinacja czynników, które pozwalają mi się tu rozwijać, czuć satysfakcję z pracy, którą wykonuję każdego dnia, i bardziej jako efekt niż główny cel na mojej liście - poruszać się po szczeblach kariery.
Są to: wspaniałe zespoły, współpracownicy i managerowie, którzy wspierają mnie w codziennej pracy i inspirują, od których mogę się uczyć oraz możliwość wspierania innych w ich pracy i rozwoju przeze mnie, nieskończone możliwości mobilności zawodowej w ramach Citi, a zwłaszcza Service Center i nie mniej ważna moja motywacja i chęć by zawsze zrobić coś więcej, kwestionować status quo i wprowadzać zmiany, stawiając wysoką poprzeczkę sobie i ludziom pracującym ze mną i dla mnie.
Czy to proste? Nie. Czy przynosi satysfakcję? Tak, i mam nadzieję że nie przestanie, bo zdecydowanie uważam że Citi Service Center to najlepsze miejce, w którym można być.
Sabina
„Zbudowane wtedy relacje, jak również poznanie całego przekroju produktów i procesów bankowych przydają się w bieżącej pracy do dziś.”
Swoją karierę w Citi rozpoczęłam w wakacje 2010 roku, jako uczestnik Programu Praktyk Letnich w Departamencie ds. Rozwoju Segmentów w Sektorze Bankowości Detalicznej. Byłam wtedy jeszcze studentką i nie zakładałam, że to, co planowo miało być krótkim doświadczeniem zawodowym, zapoczątkuje lawinę ciekawych, zawodowych wyzwań trwających do dziś!
Po wspomnianych wakacjach dostałam się na program menedżerski Rozwój na Bank, w ramach którego odbyłam 4 półroczne rotacje w różnych departamentach, ale i różnych krajach, gdyż przez ostatnie 15 miesięcy Programu pracowałam w Biurze Regionalnym Citi w Londynie. Przez cały okres trwania Programu miałam okazje pracować przy wielu projektach, poznając niezwykle mądrych i doświadczonych ludzi reprezentujących różne jednostki biznesowe. Zbudowane wtedy relacje, jak również poznanie całego spektrum produktów i procesów bankowych przydają się w bieżącej pracy do dziś.
Od powrotu do Warszawy w 2013 r. przez kolejne 2 lata miałam przyjemność pracować przy jednym z kluczowych projektów Citi ostatnich lat, mianowicie przy tworzeniu koncepcji oraz budowaniu sieci nowoczesnych oddziałów Smart. Smart Banking w Polsce został uznany za najlepszy projekt 2014 roku w Citi globalnie, a w lutym tego roku miałam dzięki temu okazję odbierać nagrodę z rąk samego CEO Citi, Mike’a Corbata.
Na początku 2015 r. postanowiłam podjąć kolejne wyzwanie i rozpoczęłam pracę w Departamencie Reengineeringu. W ramach swoich obowiązków prowadzę projekty, których celem jest zwiększenie efektywności i produktywności procesów bankowych.
Citi jest dla mnie idealnym pracodawcą, zapewniającym szerokie (zarówno merytorycznie jak i geograficznie) możliwości rozwoju wszystkim tym, którzy pragną rozwijać się w dynamicznej kulturze różnorodności i otwartości, szybko adaptują się do zmian oraz są na tyle kreatywni, by sami kierunki tych zmian wyznaczać.