Konkurs Emerging Market Champions Citi Handlowy skierowany jest do firm z sukcesem dokonujących ekspansji na rynkach zagranicznych - zarówno polskich, działających poza granicami naszego kraju, jak i zagranicznych, inwestujących w Polsce. Pierwsza kategoria promuje polskie firmy, które rozszerzają działalność poza granice kraju, druga adresowana jest do przedsiębiorstw zagranicznych pochodzących z emerging markets, które dokonują w Polsce znaczących inwestycji, stwarzając tym samym nowe miejsca pracy oraz wpływając na rozwój naszego kraju.
Cele
Konkurs Emerging Market Champions Citi Handlowy ma na celu promocję przedsiębiorstw rozwijających z sukcesem działalność za granicą. Nagroda Emerging Market Champions Citi Handlowy przyznawana jest zarówno polskim firmom wykraczającym ze swoją działalnością poza granice kraju, jak i podmiotom z emerging markets, które z sukcesem inwestują w Polsce, tworząc tym samym nowe miejsca pracy oraz wpływając pozytywnie na rozwój naszego kraju. Nagradzając polskie i zagraniczne firmy, chcemy, by ich działania stały się przykładem i motywacją do ekspansji dla innych przedsiębiorców.
Realizacja projektu
Zgłoszenie konkursowe może zostać dokonane jedynie drogą nominacji przez Radę Ekspertów - grono osób związanych z polską gospodarką i środowiskiem biznesowym - zaproszoną przez organizatora. Firma zgłoszona do konkursu musi funkcjonować przynajmniej 3 lata na rynku. Jej zasięg działania powinien przekraczać obszar jednego kraju.
W ramach kategorii Polskie inwestycje zagraniczne oceniane są:
- zasięg geograficzny działalności;
- skala inwestycji za granicą.
W ramach kategorii Zagraniczne inwestycje w Polsce oceniane są:
- skala inwestycji w Polsce;
- liczba stworzonych miejsc pracy na terenie Polski.
Gala finałowa
Wręczenie nagród odbywa się jesienią podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.
Badania
Uzupełnieniem projektu są coroczne badania diagnozujące klimat prowadzenia biznesu w Polsce oraz globalny potencjał krajowych firm. Ich celem jest zidentyfikowanie kluczowych czynników gwarantujących sukces firmy poza granicami kraju.
Ruszyła kolejna edycja konkursu
Regulamin konkursu
29 września 2016 r. podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w trzeciej edycji Konkursu Emerging Market Champions.
Tytuł "Emerging Market Champion" w kategorii "Polskie inwestycje zagraniczne" otrzymała Amica S.A., zaś zwycięzcą w kategorii "Zagraniczne inwestycje w Polsce" została firma CEMEX Polska sp. z o.o.
więcej