Edukacja finansowa
Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga
"Tydzień dla Oszczędzania - Światowy Dzień Oszczędzania"

Światowy Dzień Oszczędzania obchodzony jest przez społeczność międzynarodową 31 października. Na całym świecie obfituje on w liczne inicjatywy z zakresu edukacji finansowej. W roku 2015, dzięki Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, Polska już po raz ósmy dołączyła do grona państw, w których dzień ten stał się okazją do dyskusji na temat różnych aspektów oszczędzania oraz gospodarowania domowymi finansami. Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga prowadzi akcję wspólnie z Fundacją Think!

Cele
Celem akcji "Tydzień dla Oszczędzania" jest promowanie wśród Polaków nawyku oszczędzania, a także propagowanie rozwijania umiejętności racjonalnego gospodarowania swoimi zasobami finansowymi.

Realizacja
Działania realizowane w ramach "Tygodnia dla Oszczędzania" de facto mają charakter całoroczny, a ich kulminacja ma miejsce przy okazji obchodów Światowego Dnia Oszczędzania, który przypada 31 października. "Tydzień dla Oszczędzania" to m.in. zajęcia fakultatywne z zakresu edukacji finansowej na uczelniach wyższych, publiczne debaty na temat edukacji finansowej i wspierania przedsiębiorczości Polaków połączone z warsztatami dla studentów uczelni wyższych, realizacja szeregu konkursów w ramach gry "Pierwszy Milion", prezentacja wyników badań postaw Polaków wobec finansów oraz edukacyjna kampania medialna. Ponadto od początku roku akademickiego 2015/2016 gra "Pierwszy Milion" weszła w skład programu dwóch zajęć obowiązkowych na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego - "Finanse behawioralne" i "Podstawy nauki o finansach".

W ramach "Tygodnia dla Oszczędzania" różne grupy odbiorców mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy w ramach gry "Pierwszy Milion". Jest to symulacja online, której celem jest wyrobienie dobrych nawyków w zarządzaniu finansami osobistymi. Dodatkowe cele gry to przekazanie wiedzy na temat działania usług bankowych, rynku kapitałowego, kredytów i innych produktów finansowych oraz umożliwienie rywalizacji między graczami. Użytkownik podnosząc swoje umiejętności i utrzymując wysoki współczynnik zadowolenia z życia powinien szybko zdobyć wirtualny 1 milion złotych.

Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga w ramach programu "Tydzień dla Oszczędzania" od 8 lat przygląda się wiedzy i postawom Polaków wobec finansów. Długoletnie obserwacje pozwoliły wyodrębnić pewne prawidłowości i zachodzące zmiany, które zostały zaprezentowane w badaniu "Postawy Polaków wobec finansów".

Na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy badania przeprowadziła agencja Millward Brown.

Badanie "Postawy Polaków wobec finansów"